پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

اولين پلاژ ساحلي ويژه خانم ها در آنتاليا

تور آنتاليا, هتل هاي تركيه, تور استانبول, تور تركيه, بليط نركيه

اولين پلاژ ساحلي ويژه خانم ها در آنتاليا

۶۷ بازديد


 پلاژ ساحلي ويژه خانم ها درآنتاليا حاضر نيستند در مكان هاي عمومي به تفريحات ساحلي بپردازند.

شهردار آنتاليا گفت : مساله ايجاد اين پلاژ به هيچ وجه به معني تفكيك و جدا سازي زنان و مردان نيست بلكه مساله اين است كه عده اي از زنان ما ترجيح مي دهند در پلاژ هايي راحتتفريح كنند و ما بايد امكان آن را براي اين قشر از جامعه هم فراهم كنيم. 
شهرداري شهر آنتاليا در نخستين اقدام خود براي ايجاد پلاژ هاي تفريحي ساحلي در اين شهر ،روز گذشته نخستين پلاژ زنانه اين شهر را افتتاح كرد.
 
به گزارش عصر ايران به نقل از روزنامه مليت تركيه در اين پلاژ تمامي عوامل و كاركنان زن هستند و هيچ مردي حق ورود به داخل آن را ندارد. پيش بيني مي شود با افتتاح اين پلاژ زنانه قشر بزرگي از زنان محجبه تركيه و توريست هاي زن كشورهاي عربي كه حاضر نيستند در مكان هاي عمومي و مختلط به تفريحات ساحلي بپردازند، به اين گونه پلاژ هاي تفكيك جنسيتي شده بروند.
 اولين پلاژ ساحلي ويژه خانم ها در آنتاليا
 
شهردار شهر آنتاليا كه از حرب حاكم عدالت و توسعه است روز گذشته در مراسم افتتاح اين  پلاژ با رد اين مساله كه اين اقدام سرآغاز طرح تفكيك جنسيتي در تركيه است، گفت : از بيش از 640 كيلومتر ساحل آنتاليا اين تنها نقطه اي است كه تنها به زنان اختصاص داده شده است.
 
" مندرس تورل" شهردار آنتاليا كه به همراه همسرش در آيين گشايش اين پلاژ حضور يافته بود ، گفت : مساله ايجاد اين پلاژ به هيچ وجه به منظور تفكيك و جدا سازي زنان و مردان نيست بلكه مساله اين است كه عده اي از زنان ما ترجيح مي دهند در پلاژ هايي راحت تفريح كنند و ما بايدامكان آن را براي اين قشر از جامعه فراهم كنيم.
پلاژ ساحلي هديه اي ب خانم ها
 
شهردار آنتاليا در دفاع از ايجاد اين پلاژ زنانه و در پاسخ به انتقادات محافل لاييك مبني بر اجراي سياست هاي اسلاميزه كردن تركيه گفت: در زمان آتاترك در دهه 1930 ما در همين شهر در داخل  پلاژ ها ساحلي پلاژ هاي مخصوص زنان داشتيم كه در آن زمان به آنها " حمام زنانه" ميگفتند. پس از مرگ آتاترك در دهه 1940 اين پلاژها جمع شدند.
وي اين اولين پلاژ ساحلي ويژه خانم ها در آنتاليا اين پلاژ همه روزه از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر باز خواهد بود و به صورت مجاني پذيراي زنان است.

آغاز اجراي طرح تفكيك جنسيتي در تركيه؛ بازگشايي او.لين پلاژ ساحلي زنان در آنتاليا
بازگشايي او.لين پلاژ ساحلي زنان در آنتاليا



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.