پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

چرا آنتاليا اين همه طرفدار دارد؟

تور آنتاليا, هتل هاي تركيه, تور استانبول, تور تركيه, بليط نركيه

چرا آنتاليا اين همه طرفدار دارد؟

۴۳ بازديد

 آنتاليا شهري ساحلي است كه در منطقه مديترانه و غرب تركيه واقع شده است. اين شهر داراي تابستان هاي گرم و طولاني بوده و حتي گفته شده كه در زمستان بارندگي بسيار نادر بوده و باران‌هاي سيل آسا بيشتر در فصل پاييز ديده شده‌است. بطور متوسط در سال ۳۰۰ روز آفتابي و ۴۰ تا ۵۰ روز باراني بوده و ميانگين دماي ساليانه حدود ۱۸٫۷ درجه سانتيگراد است.
 
اين شهر كه به عنوان مركز گردشگري و تفريحي در تركيه محسوب مي‌گردد، داراي جاذبه‌هاي فراوان مي‌باشد. در اين شهر بلوارهاي زيبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائي مي‌كند. در اين شهر و در بخش قديمي و تماشائي آن منطقه كاله ايچي قرار دارد. بافت خاص منطقه كه شامل خيابانهاي كم عرض و پيچ در پيچ بوده به همراه خانه‌هاي قديمي كه توسط ديوارهاي قديمي محصور شده، بسيار جلب توجه مي‌كند.
 
پلاژهاي آنتاليا عبارتند از كنياآلتي، لارا و كارپوزكالديران. منطقه هاي بي داغلاري و ساكلي كنت، مختص ورزش هاي زمستاني اند. فرودگاه آنتاليا و فرودگاه بين المللي سابيحا گوكچن، تنها فرودگاه هاي آنتاليا هستند. پارك آبي و پارك دلفين ها (دلفين ها، شيرهاي دريايي، وال هاي سفيد) در آنتاليا جاذبه هاي آنتاليا براي كودكان هستند.
 
مركز تاريخي شهر آنتاليا، كاله ايچي نام دارد. كاله ايچي به معناي
جاذبه هاي ديگر آنتاليا عبارتند از:
 
1. كاله ايچي
مركز تاريخي شهر آنتاليا، كاله ايچي نام دارد. كاله ايچي به معناي "داخل قلعه" است و بخش اصلي شهر را تشكيل مي دهد كه با ديوارهاي قديمي شهر محاصره شده و در امتداد ساحل قرار دارد. موزه كاله ايچي، مناره ييولي و لنگرگاه قايق هاي تفريحي از جاهاي ديدني آن هستند.
 
 
 دروازه هادريان يا هادريانوس يا اوچ كاپيلار (سه دروازه)، يك طاق نصرت است كه به نام امپراتور رومي، هادريان، ساخته شد
 
  2. دروازه هادريان
دروازه هادريان يا هادريانوس يا اوچ كاپيلار (سه دروازه)، يك طاق نصرت است كه به نام امپراتور رومي، هادريان، ساخته شد. طبق افسانه ها، بلقيس، ملكه سبا از زير اين طاق گذشته و در مسير ملاقات با سليمان نبي، روز خوبي را در كاخ آسپندوس گذرانده است.


اين آبشار در فاصله ي 28 كيلومتري از حاده قديم آنتاليا واقع شده است
 
آبشار دودن شكلي ديگر از زيبايي هاي آنتاليا مي باشد كه در منطقه مديترانه و درغرب تركيه واقع شده.
 
اين آبها از صخره هاي دودن پايين مي ريزد و وارد درياي مديترانه مي شود
 3. آبشارهاي دودِن
نهرها و رودهاي منطقه آنتاليا در نهايت به درياي مديترانه مي ريزند و مناظر زيبايي همچون آبشارهاي دودن را خلق مي كنند.
اين سايت باستاني در نزديكي آنتاليا و در دشتي بين دو تپه در چهار كيلومتري رودخانه آكسو واقع شده است
 
4. خرابه هاي يوناني و رومي در سايت باستاني Perge
اين سايت باستاني در نزديكي آنتاليا و در دشتي بين دو تپه در چهار كيلومتري رودخانه آكسو واقع شده است. يكي از مكان هاي تاريخي ديگري است كه در تركيه به خوبي محافظت شده است و ارزش بازديد را دارد.

در موزه باستان شناسي آنتاليا اشياء ساخته شده با دست را كه آثاري از عصر پالئوليتيك تا دوره عثماني است مي توان ملاحظه نمود

افزايش يافته هاي آنتيك در شهرهاي قديمي آنتاليا و انبار كردن آن،ضرورت ايجاد يك موزه را بوجود آورد

 5. موزه آنتاليا
كلكسيوني زيبا از سكه هاي قديمي، مجسمه ها، كنده كاري ها، سنگ نوشته، آينه ها و غيره در اين موزه به نمايش گذاشته شده اند. اگر به آنتاليا سفر كرديد، بازديد از اين موزه را فراموش نكنيد.
اين جاده كه خيابان اصلي شهر است، به همه مكان هاي ديدني آنتاليا نزديك است و راه دارد.
 
6. جاده آتاتورك
اين جاده كه خيابان اصلي شهر است، به همه مكان هاي ديدني آنتاليا نزديك است و راه دارد. رستوران ها، فروشگاه ها، كافي شاپ ها و ميدان ها و ادارات راهنماي توريستي، ساختمان هاي اداري و پارك هاي زيادي در اين جاده وجود دارند.
از اين لنگرگاه تورهاي تفريحي با قايق روزانه به سوي دريا روانه مي شوند و آبهاي فيروزه اي آنتاليا را مي گردند.
 
  7. لنگرگاه آنتاليا
اين لنگرگاه باستاني و طبيعي پيش از اين آتاليا ناميده مي شد. از اين لنگرگاه تورهاي تفريحي با قايق روزانه به سوي دريا روانه مي شوند و آبهاي فيروزه اي آنتاليا را مي گردند.

در منطقه اي مجزا و دريك زمان مشخصي مي توانيد به تماشاي حركات نمايشي دلفين ها بشينيد و نهايت لذت را ببريد
  8. پارك دلفين ها (دلفيناريوم)
پارك دلفين ها بخشي از پارك آبي آنتاليا است و دلفين ها، فك ها و وال هاي سفيد در اين پارك نمايش مي دهند. اگر خانواگي سفر مي كنيد، اين جاذبه براي فرزندانتان مناسب است.
 9. غواصي
در آنتاليا مراكز غواصي فراواني وجود دارد و اگر يك غواص حرفه اي هستيد و مي خواهيد دنياي زير آب هاي فيروزه اي آنتاليا را كشف كنيد، اين فرصت را از دست ندهيد.
 
 
 10. پارك ياووز اوزجان
در آنتاليا پارك هاي زيادي وجود دارد كه تقريباً همه در كنار هم و به دور ساحل هستند. درست دركنار آبشارهاي دودن پارك ياووز اوزجان قرار دارد كه گياهكاري و آبنماهاي زيبايي دارد و در شب نورافشاني آن بسيار زيباست. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.